keyboard_arrow_up

Czym jest i jak działa omnichannel fulfillment?

omnichannel fulfillment

Wraz z nieustanną tendencją wzrostową handlu elektronicznego oraz udogodnieniami dla klientów – takimi jak szybka dostawa czy skuteczny asystent zakupowy – liczba zarówno powstających magazynów, jak i produktów zwiększa się w stopniu wykładniczym. Z tego względu wiele przedsiębiorstw założonych na długo przed popularyzacją e-commerce stoi przed nowymi wyzwaniami. Jednym z nich jest przeprowadzenie transferu maszyn w taki sposób, aby móc zmaksymalizować dostępne miejsce bez inwestowania w dodatkową przestrzeń magazynową. Pomocnym rozwiązaniem może okazać się omnichannel fulfillment.

Czym właściwie jest omnichannel fulfillment?

Mówiąc najogólniej, jest to zintegrowane doświadczenie zakupowe. Umożliwia ono konsumentom zaopatrzenie się w produkty poprzez najwygodniejszy dla nich kanał komunikacji, odpowiadający aktualnym trendom rynkowym. W skład takiej integracji wchodzi m.in. sklep internetowy, stacjonarny, kompatybilna aplikacja mobilna i marketplace (np. Allegro, Amazon). Możliwość komfortowych zakupów sprawia, że klienci mogą nabywać towary w dogodny dla nich sposób, co w efekcie może przełożyć się na lojalność wobec marki.

Aby zagwarantować klientom zintegrowane doświadczenie zakupowe, niezbędne mogą okazać się pewne zmiany w przedsiębiorstwie. Mowa tu m.in. o instalacji odpowiednich maszyn umożliwiających sprawniejsze procesowanie zamówień czy transfer aktualnych urządzeń. Wszystko po to, by klient mógł otrzymać swoje zamówienie w jak najkrótszym czasie.

Jak funkcjonuje omnichannel fulfillment?

W strategii omnichannel wyróżnia się trzy etapy wpływające na szybkość wysyłki produktu – od kompletacji, poprzez konsolidację, na pakowaniu towarów kończąc. Kompletowanie wyrobów do wysłania umożliwia sprawne kontrolowanie stanu magazynowego i dostosowywanie asortymentu w zależności od kanału dystrybucji.

Dla przykładu – w momencie, gdy zostanie zakupiony produkt za pośrednictwem marketplace, najbliższy magazyn otrzyma zlecenie do przygotowania zamówienia. Ewentualnego zwrotu mogą natomiast dokonać w sklepie stacjonarnym, którego zadaniem będzie odesłanie paczki do odpowiedniego centrum dystrybucyjnego. Ważne jest to, aby sam stan zapasów został zintegrowany i gotowy do kompletacji w taki sposób, by był on dostępny niezależnie od miejsca złożenia zamówienia.

Z tego względu ewentualna relokacja lub inteligentna instalacja nowych maszyn produkcyjnych może okazać się jednym z kluczowych czynników przyspieszających zarówno wysyłkę, jak i zwroty zamówień dzięki sprawnemu przetransportowaniu produktów wewnątrz magazynu do odpowiednich działów. W związku z tym warto podjąć się działań związanych z optymalizacją procesów produkcyjnych na tyle, ile pozwalają środki inwestycyjne. Jest to konieczne do tego, aby móc zwiększać przychody nie tracąc przy tym klientów przez zbyt długi okres dostaw.

Benefity wynikające ze strategii omnichannel

Montaż odpowiednich maszyn przyczynia się do wydajnej strategii omnichannel, która ma pozytywny wpływ na doświadczenia zakupowe klientów, co w efekcie jest bezpośrednio skorelowane z poprawą konkurencyjności firmy. Takie działania skracają także czas dostaw, co ma pozytywny wpływ na ekosystem.

Wykorzystanie strategii omnichannel fulfillment w przedsiębiorstwie wiąże się z następującymi korzyściami:

  • Zwiększona elastyczność i efektywność na skutek integracji różnych kanałów sprzedaży, co przekłada się na szybsze dostarczenie zamówień.
  • Poprawa doświadczenia klientów niezależnie od tego, czy korzystają oni z aplikacji mobilnej, marketplace czy sklepu internetowego lub fizycznego.
  • Zmniejszenie kosztów za pomocą optymalizacji procesów logistycznych i magazynowych przy jednoczesnym wzroście przychodów wynikających z lepszego doświadczenia zakupowego.

Takie działania wiążą się jednak z pewnymi wyzwaniami, takimi jak trudność z ręczną obsługą zapasów magazynowych. Z tego względu przy instalacji wspomagających maszyn firmy inwestują również w ułatwiające zarządzanie programy, dzięki którym będą w stanie zautomatyzować część procesów. Aby podjąć się takich działań, niezbędny może okazać się transfer aktualnych maszyn w centrum dystrybucyjnym. Co również istotne, taka relokacja może zostać usprawniona poprzez grawerowanie laserowe.

Masz pytania?

Jeżeli masz pytania odnośnie naszej oferty lub chciałbyś uzyskać wycenę, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem +48 691 409 564 lub za pomocą formularza kontaktowego.

Naszą firmę tworzy grupa ekspertów i profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie szeroko rozumianej automatyki przemysłowej dzięki czemu jesteśmy w stanie zrealizować z należytą starannością każde powierzone nam zadanie. Specjalizujemy się w rozładunkach i przemieszczeniach maszyn, montażu instalacji elektrycznych, automatyce przemysłowej oraz instalacjach odciągowych i wentylacyjnych. Dzięki wykwalifikowanej i doświadczonej kadrze zawsze na pierwszym miejscu stawiamy dobro i zadowolenie Klienta oraz bezpieczeństwo w trakcie wykonywanych przez nas prac.

Co nas wyróżnia

  • Bezpieczeństwo operacji
  • Wiedza i doświadczenie
  • Wysokie standardy

Formularz kontaktowy